sobota, 2 czerwca 2018

Parafia Narodzenia NMP w Łękawie

Łękawa leży na trasie pomiędzy miejscowościami Bełchatów oraz Kamieńsk, kiedy ją odwiedzałam rozbudowywała się o chodniki. Warto odwiedzić kościół w Łękawie, który był budowany przez zaledwie 14 miesięcy.

Kościół parafialny Narodzenia NMP
Archidiecezja łódzka, Dekanat bełchatowski
Trasa:Słok– Łękawa
Długość:ok. 3,2 km /x2
Sposób pokonania: pieszo


Spotkałam się z gościnnością na parafii. Osoby obecne w kościele łącznie z księdzem zauważyły, że jestem nową osobą i pytały skąd jestem i krótko porozmawialiśmy. Ksiądz zażartował sobie, że „Nowe osoby jak przychodzą to siadają w pierwszych ławkach, żeby je wszyscy widzieli.” Ja usiadłam w trzeciej ławce, ale nie po to żeby mnie ludzie widzieli tylko dlatego, żeby ludziom dodać odwagi aby zbliżyli się do Boga.
Miłym gestem było, kiedy ksiądz wychodził już odprawiać Mszę Św., ale spytał się „Zaczynamy czy jeszcze czekamy?” a ludzie odpowiedzieli: „Czekamy, bo jeszcze idą.” i chwilkę poczekaliśmy na spóźnionych wiernych. W kościele było czuć przyjacielską, rodzinną atmosferę.
Po Mszy Św. było śpiewane Nabożeństwo do Najświętszego Serca Pana Jezusa, bez wyświetlania na tablicy, szkoda, że zapomniałam książeczki do nabożeństwa...


Bociany w Łękawie :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz