niedziela, 8 lipca 2018

Zawsze pewny, zawsze wierny

Z miejscem wyjazdów na wakacje w okresie dzieciństwa zazwyczaj związane są miłe wspomnienia. Tak też było tym razem, kiedy po wielu latach odwiedziłam parafię w której bywałam jako dziecko.

Kościół parafialny Narodzenia NMP
Archidiecezja łódzka, Dekanat Szczercowski
Szczerców, ul. 3 maja 3


Podobnie jak wiele lat temu w kościele jest odsłaniany obraz Matki Bożej Częstochowskiej, ławki, konfesjonały, witraże... Po Mszy Św. było Nabożeństwo do św. Józefa oraz modlitwy za zmarłych kapłanów.
Czas mija a Bóg jest niezmienny, tylko życie przemija. Byłam na cmentarzu parafialnym odwiedzić zmarłych z rodziny i znalazłam grób mojej pierwszej miłości. Chłopak powiesił się mając 35 lat, oczywiście na grobie nie ma żadnej wzmianki na ten temat. Kiedy go poznałam wszystko było wspaniale a później przyszło wielkie rozczarowanie, kłamstwa, zdrady i walka z odrzuceniem, które nie ustępuje ode mnie do tej pory. Ciekawe czy mężczyźni zastanawiają się nad konsekwencjami swoich wyborów jak ich postępowanie wpływa na życie drugiej osoby, chcieliby panować nad swoim domem, kobietą, zwierzętami a tak naprawdę to nie umieją panować nad własnym życiem i często patrzą jak wykorzystać drugą osobę. Wiele decyzji podejmują dla własnej przyjemności i wygody a nie z myślą o dobru drugiej istoty. Św. Paweł napisał: „Chciałbym, żebyście byli wolni od utrapień. Człowiek bezżenny troszczy się o sprawy Pana, o to, jak by się przypodobać Panu. Ten zaś, kto wstąpił w związek małżeński, zabiega o sprawy świata, o to, jak by się przypodobać żonie. I doznaje rozterki. (1 Kor 7,32-34)
Św. s. Faustyna opisała to w następujący sposób: „Czystość – ślub ten rozumie się sam przez się, że zabrania wszystkiego, co jest zakazane szóstym i dziewiątym przykazaniem Bożym, naturalnie – czyn, myśl i słowo, uczucie i... Rozumiem, że ślub uroczysty różni się od ślubu prostego, rozumiem to w całej ciągłości. Kiedy się nad tym zastanawiałam, usłyszałam w duszy te słowa: - Jesteś oblubienicą Moją na wieki, czystość twoja ma być więcej niż anielska, bo z żadnym aniołem nie wchodzę w tak ścisłą zażyłość jak z tobą. Najdrobniejszy czyn oblubienicy Mojej ma wartość nieskończoną, dusza czysta ma moc niepojętą przed Bogiem.” (Dz 534)
Bóg jest najlepszym Oblubieńcem z wielu powodów, jest zawsze wierny, zawsze pewny, jest męski i nigdy nie chodzi na łatwiznę i na lewiznę. :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz