sobota, 29 września 2018

Bł. Karolina Kózkówna w Białobrzegach

Po raz pierwszy byłam w parafii pw. bł. Karoliny Kózkówny i to w miejscowości oddalonej od jej miejsca zamieszkania o ponad 300 km.

Kościół parafialny bł. Karoliny Kózkówny
Diecezja warszawsko-praska, Dekanat Tarchomiński
05-127 Białobrzegi, ul. Wczasowa 24


Zastanowiło mnie skąd pomysł na kościół pod wezwaniem bł. Karoliny Kózkówny i na stronie parafii znalazłam następujące wyjaśnienie:
To, że parafii patronuje bł. Karolina Kózkówna, to nie przypadek. – Białobrzegi to typowa miejscowość rekreacyjna koło Warszawy. Na weekendy przyjeżdżają tutaj głównie ludzie młodzi. A jak wiadomo, bł. Karolina jest patronką czystości. Chodziło o to, by młodzież miała dobry przykład i mogła Karolinę naśladować.”
Przed wieczorną Mszą Św. o godz. 18:00 miał miejsce ślub, może to spowodowało, że na Mszy Św. było tylko kilka osób. W kościele znajduje się ołtarz poświęcony bł. Karolinie Kózkównie oraz jej relikwie. Jak dla mnie było to niesamowite przebywać w kościele pw. bł. Karoliny Kózkówny, której pierścień kiedyś nosiłam dopóki mi się nie zgubił przy grabieniu liści...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz