środa, 23 marca 2016

Leśnica św. Jadwigi

W dniu dzisiejszym byłam w kościele pw św. Jadwigi Śląskiej w Leśnicy we Wrocławiu. Jest to jeden z trzech kościołów na tej parafii i jest kościołem parafialnym.

Kościół pw. św. Jadwigi Śląskiej
Archidiecezja wrocławska, Dekanat Wrocław - zachód (Leśnica)
Trasa: Dom – Wrocław, ul. Wolska 6
Długość: 6,5 km/x2
Sposób pokonania: rower

Kościół jest najstarszym i najcenniejszym obiektem sakralnym w Leśnicy. Jest bardzo ładny, wyremontowany, posiada bogate wzornictwo oraz malowidła na suficie, nie wiadomo dokładnie z którego wieku pochodzi, ale czuć w nim taki klimat dawnych pokoleń. W tym kościele został ochrzczony sługa Boży ksiądz prałat Robert Spiske założyciel zgromadzenia sióstr św. Jadwigi. 
Co ciekawe w dni powszednie w tym kościele są 3 Msze Święte o 7:30, 8:00 oraz 18:00 a w drugim kościele pw. Podwyższenia Krzyża Świętego jest jeszcze Msza Święta o godz. 17:00, czyli są 4 Msze Święte w zwykły dzień a w niektórych parafiach to nawet w niedzielę nie ma tylu. Bardzo mnie zaskoczyło, że na porannej Mszy Świętej (7:30) był organista i wyświetlany tekst. Wszyscy wierni przystępowali do Komunii Świętej na klęcząco przy balaskach a przed błogosławieństwem ksiądz podziękował wszystkim za wspólną modlitwę i pożyczył błogosławionego dnia.


Ponadto przy kościele znajduje się grota Matki Bożej, koło niej jest wiele ławek także można odprawiać Mszę Świętą na otwartym powietrzu. Pomimo tego, że kościół jest niedaleko od mojego miejsca zamieszkania to pierwszy raz go widziałam. Serce rośnie!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz