niedziela, 27 listopada 2016

Kościół Ewangelicko – Augsburski Zmartwychwstania Pańskiego

Ponieważ jestem katolikiem moim celem jest pielgrzymowanie do kościołów katolickich, jeśli jednak na mojej drodze stoi kościół grekokatolicki, ewangelicko-augsburski czy protestancki to go odwiedzam.

 
Kościół Zmartwychwstania Pańskiego
Diecezja katowicka, Katowice
Adres: 40-006 Katowice, ul. Warszawska 18


W Katowicach napotkałam na kościół bardzo ważny dla Ewangelików przy którym mieści się siedziba biskupa, jest to kościół podobny do katedry u katolików. Widziałam go tylko z zewnątrz, jest bardzo piękny i ma duże rozmiary, czytając jego historię moją uwagę zwróciły dzwony. „Kościół posiada obecnie w wieży trzy dzwony. Na największym dzwonie, nastrojonym w tonacji „es” umieszczony jest napis: „O, ziemio, ziemio, ziemio, słuchaj głosu swego Pana” (Jr 22,29), na średnim, nastrojonym w tonacji „g” jest napis: „Pojednajcie się z Bogiem” (2 Kor 5,20), na najmniejszym, nastrojonym w tonacji „b” widnieje napis: „Przyjdźcie, bo już wszystko gotowe” (Łk 14,17).” źródło: strona parafialna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz