środa, 5 października 2016

Dosięgnąć Bożego Miłosierdzia

W święto wspomnienia św. s. Faustyny – sekretarki Bożego Miłosierdzia wybrałam się do kościoła św. Jana Apostoła – najbardziej umiłowanego apostoła. Skąd takie połączenie?

Kościół parafialny św. Jana Apostoła
Archidiecezja wrocławska, Dekanat Wrocław - północ III (Psie Pole)
Trasa: Dom - Wrocław, ul. Królewska 30 (Zakrzów)
Długość: 16,5km + 18km
Sposób pokonania: rower



W Ewangelii św. Jana jest opisana taka sytuacja Pana Jezusa z uczniami z której widać umiłowanie św. Jana: To powiedziawszy Jezus doznał głębokiego wzruszenia i tak oświadczył: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeden z was Mnie zdradzi. Spoglądali uczniowie jeden na drugiego niepewni, o kim mówi. Jeden z uczniów Jego - ten, którego Jezus miłował - spoczywał na Jego piersi. Jemu to dał znak Szymon Piotr i rzekł do niego: Kto to jest? O kim mówi? Ten oparł się zaraz na piersi Jezusa i rzekł do Niego: Panie, kto to jest? Jezus odparł: To ten, dla którego umaczam kawałek /chleba/, i podam mu Umoczywszy więc kawałek /chleba/, wziął i podał Judaszowi, synowi Szymona Iskarioty” (J 13,21-26)
Tak więc św. Jan cieszył się szczególnymi względami u Boga podobnie jak św. s. Faustyna, która żyła o wiele później od św. Jana. W Dzienniczku św. s. Faustyny możemy przeczytać: „Po Komunii świętej usłyszałam te słowa: - Widzisz, czym jesteś sama z siebie, ale nie przerażaj się tym, gdybym ci odsłonił całą nędzę, jaką jesteś, umarłabyś z przerażenia; jednak wiedz o tym, czym jesteś. Dlatego, że tak wielką nędzą jesteś, odsłoniłem ci całe morze miłosierdzia Mojego. Takich dusz, jak twoja szukam i pragnę, ale mało ich jest; twoja wielka ufność ku Mnie, zniewala Mnie do ustawicznego udzielania ci łask. Masz wielkie i niepojęte prawo do Mojego Serca, boś córką pełnej ufności. Nie zniosłabyś ogromu miłości Mojej, jaką mam ku tobie, gdybym ci tu na ziemi odsłonił w całej pełni; często uchylam rąbka zasłony dla ciebie, ale wiedz, że to jest tylko wyjątkową łaską Moją. - Miłość i miłosierdzie Moje nie zna granic.” (Dz 718)
A w kościele parafialnym św. Jana Apostoła na Zakrzowie miłosierdzie Boga przejawia się w różnorodny sposób. Z prawej strony kościoła jest ołtarz z obrazem przekazanym przez św. s. Faustynę z napisem „Jezu ufam Tobie”, z lewej strony jest obraz św. s. Faustyny a z prawej św. Jana Pawła II. 

Pod kościołem na tablicy ogłoszeń są cytaty o Bożym Miłosierdziu:
i ogólnie czuje się Boże Miłosierdzie. Nawet po Mszy Św. w której uczestniczyłam drzwi kościoła były otwarte i można było wejść do przedsionka na znak, że kościół jest otwarty dla ludzi.

Niedaleko od kościoła znajduje się przepięknie przybrany krzyż (zdjęcie poniżej). Tutaj czuje się żywą wiarę w Boga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz