wtorek, 7 czerwca 2016

Międzynarodowe Sanktuarium św. Jadwigi Śląskiej

Sanktuarium św. Jadwigi Śląskiej jest miejscem licznych pielgrzymek, chyba najbardziej znana jest jednodniowa pielgrzymka z katedry we Wrocławiu do Trzebnicy w październiku, zamiast czekać do października wybrałam się na jednoosobową pielgrzymkę rowerową

Kościół św. Bartłomieja Apostoła i św. Jadwigi
Międzynarodowe Sanktuarium św. Jadwigi Śląskiej
Archidiecezja wrocławska, Dekanat Trzebnica
Trasa: Dom - Trzebnica, ul. Jana Pawła II 3
Długość: 34 km / 35 km
Sposób pokonania: rower


Moja trasa prowadziła przez następujące miejscowości: Wrocław, Krzyżanowice, Cienin, Siedlec, Godzieszowa, Skarszyn, Głuchów Górny, Trzebnica. Polecam tą trasę nie jest zbyt ruchliwa, są ładne widoki oraz Wzgórza Trzebnickie, które są dodatkowym utrudnieniem.
W sanktuarium w każdy pierwszy wtorek miesiąca jest specjalne błogosławieństwo dla wszystkich matek w stanie błogosławionym, ale św. Jadwiga jest patronką rodzin tak więc można się wybrać całą rodziną w dogodnym terminie.

Byłam dzisiaj na Mszy Świętej i niestety się spóźniłam, wchodzę do kościoła słyszę głos księdza i nie widzę nikogo przy ołtarzu, czekam chwilę i nic. Później zobaczyłam, że księża mają mniejszy ołtarz nad grobem św. Jadwigi i dlatego nikogo nie widziałam. :-) Po Mszy Świętej było błogosławieństwo Najświętszym Sakramentem. Zobaczyłam szybko Sanktuarium, które już widziałam wcześniej kilka razy, ale moją uwagę zwrócił fakt w ilu miejscach są wizerunki św. Jadwigi. Znalazłam ją po obu stronach ołtarza oraz na obrazie przy wejściu do kościoła, nie widziałam tylu wizerunków św. Bartłomieja Apostoła pod którego wspólnym wezwaniem jest ten kościół, ale jest to Sanktuarium św. Jadwigi a nie św. Bartłomieja Apostoła i to rangi międzynarodowej.


 

Sanktuarium jest bardzo piękne warto wstąpić do niego na dłużej i przyjrzeć się wszystkim rzeźbom i malowidłom oraz znaleźć chwilkę na modlitwę przy grobie św. Jadwigi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz