sobota, 22 września 2018

Darmowe Pielgrzymowanie

We Wrocławiu jest jeden taki dzień w roku w którym można za darmo podróżować komunikacją miejską w granicach miasta i w autobusach podmiejskich, postanowiłam wykorzystać ten dzień na darmowe pielgrzymowanie do kościoła parafialnego w Brzezince Średzkiej.

Kościół parafialny NMP Królowej Polski
Rzymskokatolicka parafia NMP Królowej Polski
Archidiecezja wrocławska, Dekanat Miękinia
Brzezinka Średzka, ul. Kolejowa
Trasa: 2 autobusy ok. 1,55 km na pieszo, z powrotem ok. 10,4 km + autobus


Kiedyś ludzie częściej korzystali z komunikacji miejskiej a teraz dla części osób jest to wyzwanie jak mają się przejechać komunikacją miejską w mieście w którym mieszkają. Podobnie jest ze mną rzadko korzystam z autobusów i tramwajów jak mam możliwość to poruszam się na rowerze, ale w dzień darmowej komunikacji miejskiej chciałam sprawdzić co się zmieniło. Dojechałam autobusem 923 to przystanku Brzezina Średzka i upewniłam się od jednego pasażera, że dobrze wysiadam. GPS nie chciał złapać pozycji więc biegłam na wyczucie miałam tylko 12 minut na pokonanie 1,55 km do kościoła. W pewnym momencie zobaczyłam psa przymierzającego się do skoku po lewej stronie drogi, przestałam biec i pomimo tego, że przeszłam do spokojnego marszu pies skoczył na mnie i chciał się ze mną bawić. Nie spodziewałam się takiego pomyślnego zakończenia. :-)
Dotarłam do kościoła ok. 7:30 szybko otworzyłam drzwi i okazało się, że kościół jest zamknięty. Na stronie archidiecezji była informacja, że w dni powszednie Msze Św. są o 7:30 więc założyłam, że to jest prawda, a parafia nie dysponuje swoją stroną internetową aby zweryfikować tą informację.
Pomimo tej wpadki czas powrotu był bardzo owocny, wracając do Wrocławia weszłam na planowaną trasę św. Józefa pod prąd i oddałam się Bożym rozmyślaniom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz