piątek, 5 sierpnia 2016

Archikatedra św. Jana Chrzciciela

Po raz pierwszy odkąd pielgrzymuję byłam na Mszy Św. w archikatedrze wrocławskiej. Tak to już jest ludzie przyjeżdżają z daleka, zwiedzają, podziwiają a ja nie bywam tutaj zbyt często, ponieważ mam ten kościół na miejscu. Tak po prawdzie to lepiej się skupiam na modlitwie, kiedy nie ma tłumu zwiedzających a jest garstka modlących. :-)

Archikatedra św. Jana Chrzciciela
Sanktuarium NMP Adorującej
Archidiecezja wrocławska, Dekanat Wrocław – Katedra
Trasa: Dom – Wrocław, pl. Katedralny 18
Długość: ok. 9km /x2
Sposób pokonania: pieszo


Msza Św. bardzo mi się podobała, ksiądz miał ciekawe kazanie, ale bardzo mnie zasmucił brak jakiekolwiek ministranta. Przed przyjęciem Komunii Św. przy balaskach ludzie sami podwijali obrusiki a później po Mszy Św. ktoś z wiernych je zwinął. Szkoda, że w centrum naszej archidiecezji nie ma komu służyć. :-(


Po Mszy Św. wspólnie odmówiliśmy Nabożeństwo wynagradzające Najświętszemu Sercu Pana Jezusa z racji pierwszego piątku miesiąca a księża zostali w konfesjonałach jeszcze po tym nabożeństwie. Zastanawiające dlaczego tylu ludzi przychodzi się spowiadać do katedry?
Sama katedra jest bardzo piękna, wliczana do zabytków, posiada fragmenty z różnych wieków, gdzie była odbudowywana i rozbudowywana, jest też na niej wieża widokowa i kaplice barokowe dlatego przyciąga uwagę nie tylko ludzi wierzących... Warto pamiętać, że wchodząc głównym wejściem do katedry tabernakulum znajduje się po prawej stronie, tak więc nie klękamy przed ołtarzem głównym tylko bocznym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz