poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Św. Mikołaj Biskup, Papowo Toruńskie

 Dzisiejsza droga była bardzo prosta, przez cały czas szłam chodnikiem wzdłuż drogi pomiędzy miejscowościami nie skręcając ani w prawo ani w lewo.

Kościół św. Mikołaja Biskupa
Diecezja Toruńska, Dekanat Chełmżyński
Trasa: Łysomice – Papowo Toruńskie, ul. Warszawska 37
Długość: ok. 3,85km/x2
Sposób pokonania: marsz


Podczas drogi do kościoła w Papowie Toruńskim moją uwagę zwróciła Jadalnia „Na rozdrożu”. Postawili swój szyld z reklamą tuż za krzyżem, nie przestawiali krzyża ani nie umieszczali reklamy, żeby go zasłonić, po prostu dali pierwsze miejsce Bogu. Piękny przykład prowadzenia interesów z Bogiem. Bogu niech będą dzięki.
Byłam na całej Mszy Świętej i urzekła mnie hojność tej parafii. Na głównym ołtarzu paliły się 4 świece a z tyłu przy Najświętszym Sakramencie po każdej stronie były 4 świece, tak więc w sumie było 12 świec. Ponadto paliły się dwie świece przy każdym z dwóch ołtarzy bocznych. U nas na parafii podczas Mszy Św. palą się 3 świece jeśli któraś wcześniej nie zgaśnie ;), natomiast w trakcie Adoracji Najświętszego Sakramentu pali się dodatkowych 6 świec, tak więc taki widok to dla mnie wielkie bogactwo na Chwałę Boga.
Kościół ma również ciekawe rozwiązanie z elektronicznym obrazem. Ponad lewym ołtarzem bocznym jest obraz Stworzenia świata Michała Anioła a kiedy są śpiewane pieśni zamiast obrazu w ramce pojawia się tekst. :-) Po prostu tablica z wyświetlanym tekstem posiada ramkę dzięki, której sprawia wrażenie obrazu i pięknie komponuje się w stary, zabytkowy kościółek. Niesamowite!!! Pierwszy raz widziałam takie pomysłowe i praktyczne rozwiązanie. Chwała Panu!!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz