sobota, 3 września 2016

Kościół NMP Matki Miłosierdzia, Wrocław

Kościół Najświętszej Maryi Panny Matki Miłosierdzia wielkością przypomina dużą willę z jednym piętrem przeznaczonym na chór, ale rozwiązania są bardzo luksusowe.

Kościół Najświętszej Maryi Panny Matki Miłosierdzia
Archidiecezja wrocławska, Dekanat Wrocław – Katedra
Trasa: Dom - Wrocław, al. A. Brücknera 20/22
Długość: ok. 11 km/x2
Sposób pokonania: marsz




Przyznam szczerze, że niewłaściwie oszacowałam czas dojścia do kościoła i przebiegłam ostatni kilometr, wpadłam razem z księdzem jak śpiewał pieśń na rozpoczęcie Mszy Św. W trakcie Mszy Św. były pieśni do Matki Bożej Miłosierdzia a później wspólna modlitwa do Matki Bożej Miłosierdzia.



Najbardziej utkwiło mi w pamięci jak ksiądz przyrównał parafię do szkoły i zachęcał wszystkich uczestników do podjęcia większej aktywności w działaniu. Powiedział: „Liczę na waszą aktywność, nie chodzi tylko oto, że zrobicie to co powiem czy zaproponuję albo to co zaproponuje zelatorka albo inna osoba, podejmijcie aktywność na miarę waszych możliwości.”. Bardzo spodobała mi się zachęta księdza skracając jego słowa: „Wierni, nie bądźcie bierni!!!”.
Ksiądz bardzo zachęcał parafian do podjęcia modlitwy różańcowej za parafię. Mówił, żeby każdy włączył się tak jak może: Różaniec codzienny, raz na tydzień a najbardziej zapracowani raz na miesiąc, ale niech każdy pamięta o parafii. Co ciekawe zazwyczaj księża proszą o modlitwę za siebie, ale temu księdzu bardzo zależało na całej parafii czym ogromnie mnie zbudował.
A po zakończonym nabożeństwie wikary bezpłatnie rozdawał „Nowe życie”.
Poszłam jeszcze przeczytać ogłoszenia parafialne i w końcowym punkcie było napisane: „Swoje uwagi dotyczące parafii można zgłaszać e-mailem (podany e-mail) lub wrzucając kartkę do skarbony pod filarem.” I to się nazywa pokora księdza, nie boi się krytyki i współpracy z parafianami. Suuuper!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz