środa, 7 września 2016

Madonno, Czarna Madonno

Dzisiaj wybrałam się na Pieszą Pielgrzymkę do NMP Częstochowskiej we Wrocławiu, kilka godzin drogi to nie to samo co kilka dni, ale przemiana serca gwarantowana.

 
Kościół Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej
Rzymskokatolicka parafia Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej
Archidiecezja wrocławska, Dekanat Wrocław - Katedra
Trasa: Dom - Wrocław, al. Kochanowskiego 11
Długość: ok. 11,2 km + ok.19 km
Sposób pokonania: marsz


Z powodu dość niezwykłej sytuacji, którą opiszę w kolejnym poście ostatnią część po prostu biegłam i maszerowałam, żeby tylko zdążyć, dzięki Bogu udało się, byłam 4 minuty przed czasem. Po wejściu do środka kościoła zostały jakieś 2 minuty do Mszy Św., pomyślałam, że jeszcze zdążę zrobić zdjęcie ołtarza. Ołtarz był jeszcze nieoświetlony i wyszła mi Czarna Madonna. Zapewne ksiądz celowo nie zapalał światła przed czasem, żeby wierni pamiętali o Czarnej Madonnie. :-) Przed wejściem na Eucharystię rozbłysły światła i ujrzałam Matkę Boską Częstochowską w pełni.


Na Mszy Św. nie było kazania, ale przed Błogosławieństwem ksiądz miał krótkie słowo do Ewangelii z dzisiejszego dnia (Łk 6,20-26), powiedział żebyśmy nie przypisywali sobie tylko Błogosławieństw, ponieważ mogą się do nas odnosić również przekleństwa. Możemy być spadkobiercami zarówno błogosławieństw jak i przekleństw.
Kościół jest mały, ale zadbany, moją uwagę zwrócił fakt dwóch gablot przywieszonych po obu stronach drzwi wejściowych z informacjami o parafii. W każdej gablocie dużymi literami były napisane informacje o parafii takie jak nazwa, adres oraz numer konta. Tablice miały zapewne pomóc wszystkim wiernym dostrzec numer konta, dla tych którzy lepiej widzą na prawe oko z prawej strony a dla tych którzy lepiej widzą na lewe oko z lewej strony, tak więc ksiądz pomyślał o wszystkich wiernych. :-) W każdej gablocie na małych karteczkach znajdowała się też informacja o Mszach Św., była napisana małym druczkiem, bo chyba każdy parafianin zna ten godziny na pamięć.



Zachęcam do odwiedzenia i uświęcenia modlitwą oraz pielgrzymowaniem tej parafii.

„Madonno, Czarna Madonno,

Jak dobrze Twym dzieckiem być!

O, pozwól, Czarna Madonno,

W ramiona Twoje się skryć!”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz