niedziela, 11 września 2016

Święta Rodzina blisko sportu

Przed Wrocławskim Maratonem szukałam kościoła, który byłby najbliżej miejsca startu czyli Stadionu Olimpijskiego we Wrocławiu. Okazało się, że najbliższym kościołem jest Kościół św. Rodziny.


Kościół Świętej Rodziny
Archidiecezja wrocławska, Dekanat Wrocław - północ II (Sępolno)
Trasa: Dom - Wrocław, ul. Monte Cassino 68
Długość: ok. 14 km
Sposób pokonania: komunikacja miejska



Jechałam z tatem, który też startował w maratonie, trochę w ciemno, ponieważ nie wiedziałam dokładnie czy Komunikacja Miejska doprowadzi nas właściwie do celu. Z pomocą przyszła mi strona http://wroclaw.jakdojade.pl/, która podała planowane połączenie tramwajowe i autobusowe w interesujących nas godzinach. Zastanawiałam się czy bez problemu znajdziemy kościół jak wysiądziemy na przystanku Monte Cassino, ale kiedy wysiedliśmy od razu było widać kościół, tak więc wszelkie obawy okazały się zupełnie nieuzasadnione.
Msza Święta była wcześnie rano o 7:00 a przed nią Godzinki do Najświętszej Maryi Panny. W trakcie Mszy Św. była możliwość skorzystania z Sakramentu Pokuty. Ksiądz miał krótkie i treściwe kazanie, ale nie potrafię go teraz przytoczyć. Komunia Św. była w postawie klęczącej.


Bardzo budujące było dla mnie ogłoszenie parafialne: „W przedsionku kościoła odbywa się zbiórka na naszą parafialną Kuchnię Charytatywną. Dziękuję za hojność wszystkim, dzięki którym codziennie możemy wydawać ponad 200 ciepłych posiłków i chleb.”. Na terenie parafii znajduje się również Katolickie Przedszkole Niepubliczne "Ochronka". Ponadto parafia posiada własny Dwumiesięcznik „U Świętej Rodziny”, który jest dostępny na stronie internetowej jako pdf. Ot i brakuje tylko działań, żeby Święta Rodzina znalazła swoje miejsce na Stadionie.
Zachęcam do odwiedzenia parafii nie tylko po bezpłatny posiłek, ale celem prośby św. Rodziny o uświęcenie wszystkich rodzin.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz