czwartek, 24 marca 2016

Rowerowa Noc Konfesjonałów

W nocy z 23 na 24.03.2016r. odbyłam rowerową pielgrzymkę w Noc Konfesjonałów. Wyruszyłam w drogę po Koronce do Bożego Miłosierdzia o godz. 21. Jak dla mnie była to dosyć ekstremalna pielgrzymka, ponieważ w dniu 23.03.2016r. byłam rowerem w Leśnicy (łącznie 13 km) a później w Świętej Katarzynie (łącznie 45 km) po czym wróciłam do domu na kolację i wyruszyłam w rowerową Noc Konfesjonałów.

Droga była trudna, warunki pogodowe przypominały te z Ekstremalnej Drogi Krzyżowej, było ciemno, padał deszcz i trochę wiało, ale dzięki Bogu miałam możliwość zobaczenia jak wygląda Noc Konfesjonałów w rzeczywistości.
Moja trasa objęła jeszcze kościoły nie uczestniczące w Nocy Konfesjonałów, ale które były niedaleko zaplanowanej trasy. Na początek pojechałam do kościołów mojej parafii a później do kościoła św. Maksymiliana Marii Kolbego w którym odbywała się adoracja Najświętszego Sakramentu połączona ze śpiewami, było tam dosyć dużo ludzi.


Następnie odwiedziłam kościół św. Mikołaja w którym było kilka kolejek do spowiedzi.


Kolejny kościół pw. Bożego Ciała był prawie pusty, ale spowiedź miała w nim być do godz. 2 w nocy, to może jeszcze więcej ludzi przyszło na późniejszą godzinę.


W kościele św. Ignacego Loyoli było dużo osób stojących w kolejce, czego nie widać na poniższych zdjęciach.


W kościele św. Karola Boromeusza również było dużo osób a ponadto jest to kościół z Bramą Miłosierdzia. Odwiedzając pobożnie ten kościół w oku Jubileuszowym można uzyskać odpuzt zupełny dla siebie lub za zmarłych.



Kościół św. Klemensa Dworzaka jest kościołem z wieloma motywami Solidarności i różnych walk, było w nim trochę osób, chociaż nie wiem na ile byli związani z organizacją.


W kościele św. Augustyna była adoracja Najświętszego Sakramentu i bardzo dużo osób włączających się w spowiedź oraz modlitwę.


 W kościele Ducha Świętego również można było pomodlić się przed wystawionym Najświętszym Sakramentem i trochę odstać w kolejce do Sakramentu Pojednania.


W naszej wrocławskiej katedrze pw. św. Jana Chrzciciela było dużo księży w konfesjonałach i spowiedź miała trwać aż do godziny 6 rano czyli najdłużej ze wszystkich kościołów we Wrocławiu. 





Było już dosyć późno kiedy dojechałam do kościoła NMP Matki Pocieszenia i zastałam zamknięty kościół, na szczęście Matka Boża mnie pocieszyła i ruszyłam w dalszą drogę. Największy problem miałam z dotarciem do kościoła św. Jana Apostoła na Zakrzowie, który jest ode mnie najdalej położony ze wszystkich kościołów. Co ciekawe kościół ten znajduje się na ulicy Królewskiej jak na Boga, który jest królem przystało.

Kościoły św. Antoniego (na zdjęciu po lewej) oraz NMP Bolesnej zastałam puste, chociaż widziałam jak ksiądz wychodził z kościoła NMP Bolesnej tak więc wyglądało, że spowiedź skończyła się chwilę przed moim przyjazdem czyli gdzieś o 3 w nocy.


Poniżej lista kościołów z trasy mojej rowerowej pielgrzymki z uwzględnieniem mijanych kościołów.

Lp. Noc Konf. Nazwa kościoła Adres
1

Kościół św. Agnieszki
Wrocław, ul. Śliwowa 3
2

Kościół Matki Bożej Fatimskiej
Wrocław, ul. Maślicka
3

Kościół Macierzyństwa NMP
Wrocław, ul. Pilczycka 139
4

Kościół św. Jadwigi
Wrocław, ul. Pilczycka 25
5


1
Kościół św. Maksymiliana Marii Kolbego


Wrocław, ul. Horbaczewskiego 20
6

Kościół Najświętszej Maryi Panny Królowej Pokoju Wrocław, ul. Ojców Oblatów 1
7

Kościół Chrystusa Króla Wrocław, ul. Młodych Techników 17
8 2 Kościół św. Mikołaja Wrocław, ul. Św. Antoniego 30
9

Kościół św. Stanisława, św. Doroty i św. Wacława Wrocław, pl. Wolności 3
10 3 Kościół pw. Bożego Ciała Wrocław, ul. Bożego Ciała 1
11 4 Kościół św. Ignacego Loyoli Wrocław, ul. W. Stysia 16
12 5 Kościół św. Karola Boromeusza, Wrocław, ul. Krucza 58
13 6 Kościół św. Klemensa Dworzaka Wrocław, Aleja Pracy 26
14 7 Kościół św. Augustyna Wrocław, ul. Sudecka 90
15 8 Kościół Ducha Świętego Wrocław, ul. Bardzka 2/4
16 9 Katedra św. Jana Chrzciciela Wrocław, pl. Katedralny 18
17 10 Kościół NMP Matki Pocieszenia Wrocław, ul. Wittiga 10
18

Kościół Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej Wrocław, al. Kochanowskiego 11
19 11 Kościół św. Jana Apostoła Wrocław, ul. Królewska 30
20 12 Kościół św. Antoniego Wrocław, al. Jana Kasprowicza 26
21

Kościół Odkupiciela Świata Wrocław, ul. Macedońska 2
22 13 Kościół NMP Bolesnej Wrocław, ul. Bałkańska 4

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz