niedziela, 17 kwietnia 2016

Wyprawa do Dzierżoniowa

Wyprawa do Dzierżoniowa nie była zbyt długa, łącznie przeszłam kilkanaście kilometrów, ale kosztowała mnie wiele wysiłku, ponieważ w nocy z 16 na 17 kwietnia ukończyłam mój pierwszy bieg na 110 km po górach tak więc miałam już trochę kilometrów w nogach. :-)

1. Kościół św. Antoniego z Padwy
Trasa: Lasocin 1, Gospodarstwo agroturystyczne „Cicha Woda” – Pieszyce, ul. Księdza Prałata Franciszka Bieleckiego 1
Długość: 4,3 km
Sposób pokonania: marsz

Z miejsca gdzie była meta biegu i miałam nocleg wyruszyłam do kościoła św. Antoniego z Padwy w Pieszycach, byłam tam na Mszy Świętej o godzinie 10:15. Kościół pochodzi z XVIII wieku, jest bardzo ładny, przestronny i zadbany. Z lewej strony znajduje się kaplica adoracji Najświętszego Sakramentu, która jest dostępna przez wszystkie dni tygodnia.
Msza Święta była skierowana do dzieci, na kazaniu ksiądz uczył dzieci śpiewać piosenkę Magdy Anioł „Puk, puk, puk” o zagubionej owcy. Piosenka była odtwarzana z jakiegoś sprzętu a podczas refrenu dzieci śpiewały i pokazywały do słów piosenki:
„Puk, puk, puk - oto ja!
Zagubiona owca Twa
Puk, puk, puk – czy to Ty?
Jezu proszę otwórz mi”
Tak więc kazanie było naprawdę ciekawe. W trakcie zbierania składki kapłan podchodził do dzieci i kobiet przy nadziei i błogosławił im wykonując znak krzyża na czole. Natomiast po ogłoszeniach parafialnych ksiądz przeczytał kilka dowcipów z Małego Gościa żeby było wesoło. Super parafia, nigdy wcześniej czegoś takich cudów nie widziałam!!! :-)

2. Kościół pw. Trójcy Świętej
Trasa: Pieszyce, ul. Księdza Prałata Franciszka Bieleckiego 1 - Dzierżoniów, ul. Ignacego Daszyńskiego 23
Długość: 5,6 km
Sposób pokonania: marsz

Z Pieszyc do Dzierżoniowa jest zrobiona specjalna droga dla pieszych i rowerzystów, ale co ciekawe gdzieś na środku drogi pomiędzy tymi miejscowościami znajduje się zajazd dla wszystkich korzystających z tej trasy. Do tego zajazdu nie można przyjechać samochodem, bo nie ma tam żadnego miejsca parkingowego, natomiast na zajeździe są ławeczki i stoliki, można usiąść żeby odpocząć, coś zjeść i popatrzeć na góry, które znajdują się w oddali.
Kościół pw. Trójcy Świętej jest bardzo malutki, jest kościołem pomocniczym dla parafialnego kościoła pw. Maryi Matki Kościoła. Był otwarty, kiedy tam dotarłam, ale ołtarz był odgrodzony kratą co jednak nie przeszkadzało mi w modlitwie.


3. Kościół Maryi Matki Kościoła
Dzierżoniów, ul. Świdnicka 20

Tuż przy kościele pw. Trójcy Świętej znajduje się kościół parafialny pw. Maryi Matki Kościoła, co ciekawe chociaż nie było w nim żadnej Mszy Świętej ani nabożeństwa był po prostu otwarty dla wiernych. Kościół jest bardzo ładny, ma ciekawe wnętrze w kształcie rotundy oraz kilkupiętrowy chór. Na głównym ołtarzu znajduje się Obraz Matki Bożej z dwunastoma gwiazdami nad głową.


4. Kościół Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny
Dzierżoniów, ul. Garncarska 16

Kościół Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny pochodzi z XIV wieku i jest zbudowany z kamienia łupanego. Z zewnątrz przypomina twierdzę, był otwarty dla wiernych i zachęcający do modlitwy, główny ołtarz był zakratowany, ale można było go dokładnie obejrzeć.




5. Kaplica grobowa Sadebecków
Między kościołami w parku znajdowała się niewielka kaplica grobowa w kształcie rotundy. Jest ona wyszczególniona na Dzierżoniowskim Trakcie Smoka tak więc można przy okazji o nią zahaczyć.


6. Kościół św. Jerzego
Dzierżoniów, ul. Miodowa 3

Bardzo chciałam zobaczyć kościół św. Jerzego od środka, ale był zamknięty. Zobaczyłam go tylko z zewnątrz. Kościół jest bardzo starty, pochodzi z XI wieku i wygląda ciekawie, ale widać to znak, że mam tutaj do Dzierżoniowa jeszcze kiedyś wrócić. :)



Galeria wszystkich zdjęć jest dostępna pod linkiem: https://goo.gl/photos/k4UpirQWKX6DjfkP8

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz