niedziela, 3 kwietnia 2016

Wyprawa do Ostrowa Wielkopolskiego

Ostatnio coraz bardziej popularne staje się hasło: „Biegaj i pomagaj” tak więc i ja postanowiłam się przyłączyć. Kiedy przyjechałam do Ostrowa Wielkopolskiego na Półmaraton Ostrowski postanowiłam obejść wszystkie kościoły w tej miejscowości. Odwiedziłam 5 kościołów (12 km) pobiegłam półmaraton (21km), przeszłam szlakiem pozostałych 5 kościołów (12 km) czyli 45 km dla Boga w święto Miłosierdzia.

Zdjęcia z wyprawy znajdują się w galerii pod adresem:
Schemat przejścia trasy można zobaczyć tutaj:
Zachęcam do poczytania opisu i pielgrzymowania.

1. Kościół św. Pawła Apostoła

Jako pierwszy odwiedziłam Kościół pw. św. Pawła Apostoła, który był jednym z większych pielgrzymów. Początkowo planowałam dojechać tam autobusem, ale nie mogłam się połapać w Komunikacji Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego i poszłam na nogach. :-)


2. Kościół pw. Świętej Rodziny

Dojście do tego kościoła było dosyć długie, ponieważ jest to najbardziej wysunięty kościół na wschód Ostrowa i prowadzi do niego prosta droga, trzeba iść cały czas prosto. :-) Było naprawdę warto choćby po to żeby zobaczyć te niecodzienne zachęty w postaci dużych plakatów.


3. Kościół św. Stanisława Biskupa Męczennika 

http://konkatedra-ostrowwlkp.pl/
Ten kościół, który jest konkatedrą zrobił na mnie olbrzymie wrażenie, kiedy do niego dotarłam odbywała się w nim Msza Święta więc go nie zwiedzałam, ale chciałabym tam wrócić.


4. Kościół NMP Królowej Polski

Kościół zobaczyłam z zewnątrz i w pośpiechu. Przed kościołem stali ministranci i jeden z nich widząc jak robię zdjęcie powiedział, że też chce być na zdjęciu, tak więc uwzględniłam jego prośbę.




5. Kościół pw. Miłosierdzia Bożego

Przyznam szczerze spóźniłam się na Mszę Świętą na której bardzo chciałam być w tym kościele w Niedzielę Miłosierdzia. Poszłam do spowiedzi św. w tym dniu, ponieważ Pan Jezus powiedział do św. Faustyny:
W dniu tym otwarte są wnętrzności Miłosierdzia Mego, wylewam całe morze łask na dusze, które się zbliżą do źródła Miłosierdzia Mojego; która dusza przystąpi do spowiedzi i Komunii św., dostąpi zupełnego odpuszczenia win i karę w dniu tym, otwarte są wszystkie upusty Boże, przez które płyną łaski; niech się nie lęka zbliżyć do Mnie żadna dusza, chociażby grzechy jej były, jako szkarłat. Miłosierdzie Moje jest tak wielkie, że przez całą wieczność nie zgłębi go żaden umysł, ani ludzki, ani anielski.” (Dz 699)
Drugi odpust zupełny uzyskałam za pobożne odwiedzenie tego Sanktuarium w uroczystość tytułu oraz odmówienie w nim Ojcze Nasz oraz Wierzę w Boga.
Trzeci odpust zupełny z okazji Jubileuszu Miłosierdzia uzyskałam za odwiedzenie tego kościoła, który jest Bramą Miłosierdzia i spełnieniu warunków:
- Przystąpienie do sakramentu pojednania (lub bycie w stanie łaski uświęcającej),
- Uczestnictwo we Mszy św. lub w innym nabożeństwie albo przeprowadzenie krótkiej prywatnej refleksji nad Miłosierdziem Bożym,
- Odmówienie Wyznanie Wiary oraz modlitwy za Papieża i w intencjach, które nosi On w sercu dla dobra Kościoła i całego świata.
Lista kościół w diecezjach z kościołami ustawionymi jako Bramy Miłosierdzia znajduje się pod adresem: http://niedziela.pl/artykul/19616
Tak więc w Święto Miłosierdzia doświadczyłam potrójnego odpustu w ciągu niespełna godziny.

6. Kościół Matki Boskiej Częstochowskiej

Kościół Matki Boskiej Częstochowskiej bardzo mnie urzekł pod wieloma względami. Znajduje się tam bardzo piękna replika obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej. Z prawej strony ołtarza był cytat z Dzienniczka św. Faustyny przypominający o tym, że z Polski wyjdzie iskra...
Gdy się modliłam za Polskę, usłyszałam te słowa: - Polskę szczególnie umiłowałem, a jeżeli posłuszna będzie woli Mojej, wywyższę ją w potędze i świętości. Z niej wyjdzie iskra, która przygotuje świat na ostateczne przyjście Moje.” (Dz 1732)

Ciekawostką dla mnie był napis na ławkach: „Proszę nie wkładać nóg na klęcznik” no proszę jakie to proste rozwiązanie. :-)

7. Kościół Matki Boskiej Fatimskiej

Kościół Matki Boskiej Fatimskiej bardzo mnie urzekł drewnianymi rzeźbami. Matka Boża Fatimska na ołtarzu była wykonana z drewna, sceny przy niej oraz Droga Krzyżowa po bokach kościoła a jednak górale mieszkają daleko...

8. Kościół pw. Ducha Świętego

W kościele jest bardzo ładny ołtarz – Pan Jezus na krzyżu a nad nim Duch Święty a z lewej strony ołtarza głowa Pana Jezusa Miłosiernego z uczynkami miłosiernymi względem duszy i ciała.



9. Kościół Najświętszego Zbawiciela

Ten kościół znajdował się na cmentarzu. Przyznam szczerze nigdy wcześniej nie widziałam kościoła na cmentarzu, były tam co najwyżej kaplice. Po tej wizycie postanowiłam chwilę odpocząć poza ogrodzeniem cmentarza, ponieważ nigdzie nie było ławki to usiadłam na trawniku żeby się napić wody i sprawdzić dalszą trasę. Podszedł do mnie jeden mężczyzna i spytał czy wszystko w porządku, było to bardzo miłe, że się o mnie zatroszczył, zaproponował nawet podwiezienie samochodem ale podziękowałam, bo byłam blisko celu. :)



10. Kościół św. Antoniego Padewskiego

Przyznam szczerze chciałam pominąć ten ostatni kościół z braku czasu, ale zaryzykowałam spóźnienie się na pociąg. Było warto. Kiedy weszłam do kościoła, rozpoczynała się już Msza Święta. Na śpiewie na wejście zrobiłam jedno zdjęcie i opuściłam kościół. Pomodliłam się pod krzyżem przed kościołem i poszłam z pośpiechem na pociąg.



Pan Bóg mi pobłogosławił jak wpadłam na Dworzec PKP nie było kolejki więc kupiłam szybko bilet i udałam się do pociągu, który już stał na peronie. Zdążyłam. Chwała Panu!!! :-) :-) :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz