niedziela, 6 listopada 2016

Kościół Pana Jezusa

Pierwszy raz byłam w Kościele Pana Jezusa tzn. w kościele pod wezwaniem Pana Jezusa, ponieważ cały Kościół należy do Pana Jezusa: „Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jesteś Piotr [czyli Skała], i na tej Skale zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą.” (Mt 16,18)

 
Kościół Pana Jezusa
Archidiecezja poznańska, Dekanat Kościański
Adres: Kościan, pl. Niezłomnych




Byłam w tym kościele tylko na chwilę, ale urzekł mnie swoim pięknem i prostotą. Kościół jest bardzo nietypowy, ponieważ na głównym ołtarzu znajduje się krzyż. W kościele jest Słynący Niezwykłymi Łaskami Krzyż.


Zapomniana lista cudów
- Oj, chyba nawet parafianie o tym nie wiedzą - stwierdza ksiądz Małycha. - Gdy w ogłoszeniach parafialnych podałem, że wota oddaję do czyszczenia, ludzie dziwili się, że tu są wota. Coś w świadomości jednak zostało, bo nowenny w tej parafii kierowane są nie tylko do Matki Bożej, ale i do Cudownego Pana Jezusa. W żadnym innym kościele czegoś takiego nie spotkałem.
Z szuflady biurka w biurze parafialnym ksiądz Małycha wyjmuje złoty pierścionek z dużym czerwonym kamieniem. To ostanie wotum.
- W ubiegłym roku kobieta przyniosła mi ten pierścionek. Nie wiem, czy prosiła o coś, czy dziękowała. Pierścionek powiesimy obok starych wotów - wyjaśnia i wkłada go ponownie do szuflady.
Wota proboszcz oddał do konserwacji i czyszczenia. Będą wisiały na ścianie obok ołtarza. Jest ich ponad sto, a najstarsze pochodzą z XVII wieku. Na ołtarzu, jak trzysta lat temu wisi krucyfiks, wstępu do kaplicy broni zdaje się ta sama krata, co i trzy wieki temu. Jak wyjaśnia ksiądz, kaplica z osławionym dawniej cudami krucyfiksem nie jest przez Kościół traktowana inaczej, niż inne świątynie. Ostatnio jednak znów dużo się o niej mówi.”
źródło: „Tajemnice, skarby i cuda, czyli kaplicy Pana Jezusa historyja krótka”


Ciekawostką jest Stały Konfesjonał w tym kościele, w czwartki od godz. 9 – 18 można przystąpić do Sakramentu Pokuty, czyż to nie jest cud na miarę naszych czasów?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz