niedziela, 6 listopada 2016

Wizytacja w farze

Kościół NMP Wniebowziętej w Kościanie jest nazywany farą czyli kościołem farnym. Nie znam dokładnie definicji fary, ale według Wikipiedii istnieje następujące określenie: „Obecnie kościołem farnym nazywa się najstarszy kościół w mieście lub główny kościół dekanatu. W miastach biskupich nazwa dla drugiego kościoła po katedrze. Określenie fara czasem odnosi się do samego terytorium parafii.” Tak więc warto odwiedzać fary, ponieważ mają szczególne znaczenie zaraz po katedrach. :-)


Kościół NMP Wniebowziętej
Archidiecezja poznańska, Dekanat Kościański
Adres: Kościan, ul. Kościelna 1



Kościół pochodzi z XIV w. jest bardzo ładny w stylu gotyckim, posiada ołtarz główny późnorenesansowy. Kryje w sobie wiele tajemnic, przed wejściem do kościoła można poczytać szczegółowy opis zabytków oraz zobaczyć plan kościoła, ja po prostu chodziłam i się przyglądałam. Najbardziej podobał mi się ołtarz, w centrum znajduje się Matka Boża z dzieciątkiem a po bokach są sceny z ich życia.
Byłam w kościele na całej Mszy Św., na kazaniu była czytana homilia arcybiskupa poznańskiego w dniu modlitw o kanonizację. Archidiecezja poznańska w pierwszą niedzielę po Uroczystości Wszystkich Świętych modli się o beatyfikację i kanonizację kandydatów na ołtarze pochodzących z tej archidiecezji. W tym roku była przybliżona sylwetka ks. Stanisława Streicha, bardzo ciekawa osoba, zainteresowanych odsyłam do listu arcybiskupa: http://www.archpoznan.pl/content/view/4169/109/
Co ciekawe na następnej Mszy Świętej była wizytacja biskupa, tak więc wszystko było przygotowane i posprzątane pod niego. A na zakończenie była kilkukrotnie śpiewana pieśń:
Najświętsze Serce Boże, Poświęcamy Ci,
Naszą ojczyznę, miasta i wioski,
Nasze rodziny i nas samych,
Serce Boże, Przyjdź Królestwo Twoje.”
Przy każdym powtórzeniu było coraz mniej osób w kościele tak jakby ludzie wcale nie chcieli królowania Boga w swoim życiu...





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz