czwartek, 10 listopada 2016

Parafia św. Kazimierza Królewicza

Pielgrzymując po kościołach nieraz napotykam na problem znalezienia niskiego kościoła w okolicy, który jest przysłonięty przez budynki znajdujące się w jego toczeniu, jednak tym razem jadąc ulicą zobaczyłam okazały kościół już z daleka.

Kościół św. Kazimierza Królewicza
Archidiecezja wrocławska, Dekanat Wrocław - północ III (Psie Pole)
Trasa: Dom - Wrocław, ul. Litewska 1
Długość: 15 km /x2
Sposób pokonania: rower



Kościół jest bardzo duży, kiedy chciałam do niego wejść na Mszę Św. drzwi wejściowe były zamknięte, próbowałam otworzyć boczne drzwi, ale efekt był ten sam, sprawdziłam godziny Mszy Św. na tablicy i godzina się zgadzała. Okazało się, że Msza Św. była w bocznej kaplicy połączonej z kościołem. Kościół stanowi z kaplicą jedną budowlę tak więc jeśli ktoś się wybiera do niego w tygodniu to najlepiej iść od rau z prawej strony kościoła bocznym wejściem.


Warto zaznaczyć, że patron parafii św. Kazimierz Królewicz jest przykładem młodego królewicza, który został świętym. Pan Jezus powiedział: „Łatwiej jest wielbłądowi przejść przez ucho igielne, niż bogatemu wejść do królestwa Bożego.” (Łk 18,25), a tutaj taki przykład bogatego królewicza, któremu pieniądze nie przesłoniły Boga tylko wykorzystywał je dla większej Chwały Bożej.
Bardzo zachęcam do przeczytania całego życiorysu świętego na stronie parafialnejktóry kończy się słowami: „Kościół wznosi się przy ul. Litewskiej. W ten sposób już samo usytuowanie parafii przypomina postać królewicza - patrona Polski i Litwy.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz