wtorek, 3 maja 2016

Bazylika Trzemeszno

Wybierając się do Trzemeszna pomyślałam, że to bardzo mała miejscowość, ponieważ jest tam tylko jeden kościół. Pomyliłam się w ocenie, kiedy zobaczyłam, że ten kościół to bardzo wielka i przepiękna bazylika, która ponadto jest Bramą Miłosierdzia.

Kościół Wniebowzięcia NMP
Trzemeszno, Pl. Kosmowskiego 8
Archidiecezja gnieźnieńska, Dekanat trzemeszeński

Dzięki Bogu miałam łaskę być w tej bazylice aż dwukrotnie: w poniedziałek wieczorem oraz w wtorek rano. Obydwie Msze Święte były odprawiane przez tego samego kapłana, który miał anielski wygląd, przypominał młodzieńca, który ma 16 lat. Byłam bardzo pozytywnie zaskoczona, kiedy podczas Mszy Świętej niedzielnej do pomocy przy udzielaniu Komunii Świętej przyszło dwóch kapłanów i wszystko bardzo sprawnie poszło, można by napisać wszystkie siły zostały zjednoczone.



Zarówno w trakcie Mszy Świętej w sobotę jak i w niedzielę odmówiliśmy Akt oddania się Matce Bożej następującej treści:

„Matko Boża, Niepokalana Maryjo!
Tobie poświęcam ciało i duszę moją, wszystkie modlitwy i prace, radości i cierpienia, wszystko czym jestem i co posiadam. Ochotnym sercem oddaję się Tobie w niewolę miłości.
Pozostawiam Ci zupełną swobodę posługiwania się mną dla zbawienia ludzi i ku pomocy Kościołowi świętemu, którego jesteś Matką.
Chcę odtąd wszystko czynić z Tobą, przez Ciebie i dla Ciebie. Wiem, że własnymi siłami niczego nie dokonam. Ty zaś wszystko możesz, co jest wolą Twego Syna i zawsze zwyciężasz.
Spraw więc, Wspomożycielko wiernych, by moja rodzina, parafia i cała Ojczyzna były rzeczywistym Królestwem Twego Syna i Twoim. Amen.”

Ksiądz mówił, że 3.05.2016r. o godzinie 11 w Uroczystość Matki Bożej Królowej Polski oraz Narodowe Święto uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja odbędzie się zawierzenie Polski Matce Bożej na Jasnej Górze, lecz ważne jest żeby każdy poddał się w niewolę miłości Maryi poprzez ten akt.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz