środa, 4 maja 2016

Siechnice

Do kościoła w Siechnicach przyjechałam nieplanowo. Byłam wcześniej na zajęciach na Brochowie i następne zajęcia miałam w św. Katarzynie, na okienku chciałam pójść do banku coś załatwić, ale wieczorem już nie zdążyłam sprawdzić dokładnego adresu.

Kościół Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny
Archidiecezja wrocławska, Dekanat Wrocław - wschód
Trasa: Wrocław, ul. Biegła 3 – Siechnice, ul. Kościelna 4
Długość: 9 km
Sposób pokonania: samochód

Pamiętałam tylko, że w Siechnicach jest filia mojego banku. Postanowiłam kierować się strzałkami na kościół a później dopytać kogoś co i jak. Jak wielkie było moje zdziwienie, kiedy po dotarciu do kościoła zobaczyłam, że naprzeciwko znajduje się bank zatem kto szuka Boga, resztę znajduję jak Pismo Święte to opisuje. :-)
Przed kościołem była duża muszla oznaczająca szlak św. Jakuba, jak sprawdziłam później kościół jest na głównym szlaku św. Jakuba Via Regia. Kościół wydawał się zamknięty, ale na wszelki wypadek pociągnęłam za klamkę i znowu niespodzianka kościół był otwarty a w środku siedziała bardzo miła pani sprzątająca kościół, która oprowadziła mnie po kościele i poopowiadała różne ciekawostki.

Kościół jest dosyć nowym kościołem, został konsekrowany w 1981 roku, ale jego konstrukcja jest bardzo nietypowa. Kościół jest okrągły, ławki są oparte na łuku i przypomina to salę wykładową gdzie ołtarz jest z przodu. Do góry jest wysoki dach, dzięki czemu jest przepływ powietrza, ponadto kościół ma mniejszą kaplicę i dodatkową salę na zajęcia. Warto go zobaczyć, bo naprawdę jest to niezwykła budowla.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz