niedziela, 22 maja 2016

Tarnowo Podgórne Duży kościół

W Tarnowie Podgórnym byłam również w Dużym Kościele, który tak naprawdę nie jest dużo większy od małego kościoła, ale również jest bardzo ładny.

Kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa
Archidiecezja poznańska, Dekanat Przeźmierowski
Adres: Tarnowo Podgórne, ul. Poznańska 92


W kościele są 3 konfesjonały, ponieważ dla tutejszych osób sakrament pokuty jest bardzo ważny. Księża spowiadają w tygodniu 0,5 godziny przed każdą Mszą Świętą, w niedzielę 25 minut przed pierwszą Mszą Świętą, w pierwszy piątek miesiąca oraz istnieje możliwość indywidualnego umówienia się z prezbiterem na sakrament pojednania poza zaproponowanym porządkiem. Tak trzymać. Co ciekawe nie ma Spowiedzi Św. w trakcie Mszy Św., bo jak to ksiądz mi wytłumaczył albo jesteś na Mszy Św. albo na Spowiedzi Św. I tak oto wiara miejscowych większa jest od miastowych, gdzie jest przyzwolenie na takie praktyki. Potrzebowałam przejechać 200km żeby się o tym dowiedzieć. :-)


Byłam w kościele na Mszy Świętej o 10:30 przeznaczonej dla dzieci. Oprawę muzyczną zapewniał zespół Boże krówki. Podczas Mszy Świętej były wyświetlane teksty piosenek a w trakcie czytań i ewangelii główny wers Słowa Bożego dla lepszego utrwalenia.
Na kazaniu ksiądz zaprosił dzieci na środek i prowadził z nimi dialog, zachęcał też do uczestnictwa w Biegu Lwa na który na który przyjechałam oraz towarzyszącym mu festynie. Pod koniec ksiądz spytał się dzieci: „Kto robi dzisiaj grilla?” Zgłosiło się kilka osób, po czym ksiądz zadał pytanie: „Kto mnie zaprosi na grilla?” i zgłosiła się jedna pani przede mną. Nie wiem jak inni się zgłaszali, ponieważ się nie odwracałam, ale „Nie zapominajmy też o gościnności, gdyż przez nią niektórzy, nie wiedząc, aniołom dali gościnę” (Hbr 13,2)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz