środa, 11 maja 2016

Sanktuarium ks. Jerzego Popiełuszki w Warszawie

Pomimo tego, że nieraz byłam w Warszawie to nie zdawałam sobie sprawy, że na Żoliborzu znajduje się wielkiej wartości muzeum błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki.

Kościół św. Stanisława Kostki
Sanktuarium Diecezjalne bł. ks. Jerzego Popiełuszki
Archidiecezja warszawska, Dekanat żoliborski
Adres: Warszawa, ul. Hozjusza 2

Przy Diecezjalnym Sanktuarium bł. ks. Jerzego Popiełuszki jest jego grób a tuż przy kościele jest muzeum poświęcone jego osobie z którego możemy się dowiedzieć jakim był wielkim człowiekiem i bohaterem nie tylko dla naszego narodu.


W kościele jest wiele tablic poświęconych jego osobie jak choćby ta, która zapadła mi w serce:


Bardzo bym chciała, żeby po mojej śmierci tak o mnie mówiono, że jestem nieugiętym bohaterem, ale cóż wszystko przede mną.


Kościół jest bardzo ładny, chociaż skromny w zdobnictwie to jednak zdobią go czyny wielu bohaterskich osób, które jednak nie przyćmiewają osoby Największego Bohatera Jezusa Chrystusa, ponieważ duży krzyż znajduje się w centralnej części ołtarza. Byłam w tym kościele tylko chwilę, ale jest to niezapomniana chwila, która na długo pozostanie w mojej pamięci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz