wtorek, 3 maja 2016

Mogilno

Dzisiaj byłam w Mogilnie z powodu biegu z Mogilna do Trzemeszna. Organizator zapewnił nam transport autokarem z Trzemeszna do Mogilna i mieliśmy 50 minut do startu, wykorzystałam dany mi czas na odwiedzenie pobliskich kościołów.

Kościół św. Jakuba Większego
Mogilno, ul. Benedyktyńska 12
Archidiecezja gnieźnieńska, Dekanat mogileński

Najbliżej położony kościół był pod wezwaniem św. Jakuba Apostoła, odprawiana w nim Msza Święta była bardzo uroczysta z orkiestrą i kończyła się procesją do Rynku, gdzie znajdował się Pomnik Bohaterów walk o polskość i wolność ziemi mogileńskiej. Po Mszy Świętej weszłam na chwilkę do kościoła, który był przygotowany na biały tydzień. Bardzo ładny, mały kościół posiadający na zewnętrznej stronie wizerunek św. Jakuba.





Kościół św. Jana Apostoła
Mogilno, ul. Benedykta XVI nr 1
Archidiecezja gnieźnieńska, Dekanat mogileński

Drugim kościołem w Mogilnie, który odwiedziłam był kościół pw. św. Jana Apostoła. Niestety nie byłam w nim w środku z powodu trwającej Mszy Świętej. Weszłam tylko do przedsionka, żeby zobaczyć trochę wnętrza kościoła i nie przeszkadzać podczas sprawowania najświętszej Eucharystii. Przy kościele były ładne widoki na Jezioro Mogileńskie. Co ciekawe pod kościołem spotkałam dwie rowerzystki, które kolejny dzień były na rowerach, jedna nawet od piątku, porozmawiałyśmy chwilę i w drogę.
Przebiegłam Półmaraton z Mogilna do Trzemeszna po fragmencie Wielkopolskiej Drogi Świętego Jakuba, to tak jakbym pielgrzymowała, tylko byłam szybciej na miejscu. :-) Mam nadzieję, żę kiedyś doczekamy się biegów po każdym szlaku św. Jakuba w Polsce.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz